Saturday, October 10, 2009

Net-Worm.Win32.Kido

Baru-baru ni saya baru menyambung harddisk external saya ke salah sebuah komputer kawan. Pada mulanya saya menyangka tidak ada apa-apa yang berlaku. Setelah bawak balik ke rumah, pasang harddisk tu kat external saya, mula-mula sekali icon asalnya telah hilang di dalam paparan My Computer. Lepas tu ada satu lagi yang saya perasan, access autorun untuk harddisk tu pun dah takde. :-S


Maybe masalah tu kecik je kan, tapi saya rasa sangsi, Kaspersky Internet Security saya dah detect apa masalahnya, iaitu dijangkiti sejenis worm:


Net-Worm.Win32.Kido. (XX)
dimana (XX) mewakili jenis-jenis Kido itu sendiri contohnya INF


Kaspersky hanya suruh restart saja PC untuk completekan disinfection tu. Tapi dah beratus-ratus kali restart tak bleh jugak, maka saya tiba-tiba terjumpa satu utiliti ringkas yang sgt berguna, COMBOFIX iaitu suatu external utility application software yang dapat remove semua threat-threat yang berbahaya dalam PC kita dengan selamat dan langkah-langkah yang teratur. Maka downloadlah, mungkin satu hari nanti korang mungkin akan terkena. COMBOFIX bukan saja dapat remove Kido, tapi banyak lagi threat-threat yang maybe antivirus korang pun tak dapat selesaikan. Untuk pengetahuan korang, Kido ni biasanya infect dekat networking system ngan removable drive (contohnya pen drive ke).....dah la nak buang payah.......


DOWNLOAD HERE
YEAH!!!!

No comments:

Post a Comment