Tuesday, June 29, 2010

aku yang pasif

lama betul tak tulis apa2 kat sini, adakah aku mati idea? mahupun aku kurang peka dengan blog aku? adakah kerana terlampau sibuk memantau World Cup match ataupun di ambang kebosanan yang melampau?

hmm, aku rasa jawapan aku sbb aku terlampau bosan, bosan dengan rutin harian yang sangat2 tipikal, dan aku sampai tak tau nak buat apa lah ngan kehidupan aku esok hari. tapi sejak2 kebelakangan ni ada satu perkara yang betul2 menghantui diri aku sejak 2 tahun yang lalu.......

aku kerap kali teringatkan tentang keMATIan, hatta melihatkan haiwan mati sekalipun, aku menjadi trauma dalam apa carakah aku akan mati? adakah mati di usia muda, mahupun di usia tua, adakah kematian aku sadistik mahupun sebaliknya?

dan begitulah trauma ku kadang2 kerap kali menghantui diriku, dan seolah2 masa yang aku lalui tu berdetik sangat2 terpantas sepantas yang tidak dapat ku bayangkan. dan aku menghitung dan mengimbas kembali apa yang telah aku lakukan semasa sepanjang hidupku? dan aku sentiasa memikirkan tentang hal2 yang tidak pernah selesai. dan aku juga kerap memikirkan adakah aku akan menempuh2 saat2 itu keseorangan mahupun ditemani orang2 yang tersayang. dan apakah rasa apabila aku ditempatkan di dalam kubur yang sempit, gelap dan keseorangan di dalam itu.

begitulah betapa kroniknya konflik hidupku..... :-(

No comments:

Post a Comment