Friday, April 9, 2010

I AM SAM


"FULL OF EMOTIONAL THAT EXPRESSED IN VARIOUS COLOUR-SAD, HAPPY, FUNNY, BUT THE MAIN POINT IS; IT'S ALL ABOUT A TRUE LOVE"- Mokhriz Mohammed

Cinta yang dapat dilihat melalui filem ini bukanlah filem cinta yang biasanya melibatkan adegan cium-mencium, gomol-menggomol mahupun 'ehem-ehem', namun filem ini menunjukkan bahawa cinta yang lahir dari hati seorang bapa yang cacat mental terpaksa mengharungi dan berjuang bagi terus demi anaknya yang telah ditinggalkan oleh ibunya yang tidak bertanggungjawab pada hari kelahirannya, namun KECACATAN BUKANNYA PENGHALANG UNTUK SEORANG BAPA MENCURAHKAN DAN MELIMPAHKAN KASIHNYA PADA SEORANG ANAK. Kerana kasih sayang itu lahir dari naluri dan perasaan manusia yang tidak dapat digambarkan tanpa mengira apa jua keadaan manusia itu, dan kasih sayang dan cinta bukan hanyalah berbaur dengan kebahagiaan dan kegembiraan semata-mata, namun ketabahan, kecekalan dan kejujuran adalah landasan untuk seorang manusia untuk melalui hari-hari yang mendatang.

Maka, hargailah segala kasih yang dicurahkan oleh seorang bapa tanpa mengira beliau bagaimana rupanya. Dan kasihilah orang tua anda sebagaimana mereka mengasihi diri kita semasa kecil.

SEKIAN

No comments:

Post a Comment