Wednesday, March 17, 2010

perbezaan antara LUKE SKYWALKER dengan LUKE FILEWALKER

Esok pagi first untuk final exam paper (digital signal processing), tapi itu semua bukan masalah untuk aku curi curi berblogging untuk hari ni... Hehehe, sejak 2,3 bulan lepas aku ternampak la betapa kuatnya pengaruh Star Wars dalam kebanyakan orang kan...? Pada peminat Star Wars, mesti ada tak dapat menafikan bahawa punya la fanatik orang terhadap filem Star Wars hinggakan ada yang melahirkan 'agama' yang berdasarkan dari Star Wars, iaitu kepercayaan terhadap force yang sering-sering disebut oleh Jedi-Jedi dalam citer tu.... ala...tagline dia macam ni la....
"MAY THE FORCE BE WITH YOU"
Itu kalau Jedi-Jedi yang normal la, kalo yang kurang normal sikit macam Master Yoda tu, macam ni la lebih kurang bunyinya:-
"WITH THE FORCE YOU MAY BE WITH"
Hehehe, kali ni aku nampak pengaruh Star Wars ni dalam perisian Antivirus Avira plak kan, yang free-edition untuk user-user yang sayang duit nak beli anti-virus berbayar, macam aku ni contoh la....Dulu aku pakai Kaspersky Internet Security yang berbayar kot, tapi apa kan daya, license dah expired, apa lagi aku nak buat kan...hehe....


Jadi mula-mula aku mukadimahkan lah sapa tu Luke Skywalker:-


Haaa, dia nilah merupakan generasi Jedi yang mula-mula selepas kejatuhan Jedi masa era kebangkitan semula Sith. Merupakan anak kepada Darth Vader a.k.a Anakin Skywalker yang menerajui kepemimpinan Sith, Empire yang berdaya onar untuk menakhluki galaksi. Ironinya, Luke Skywalker pulak menerajui gerakan anti Sith, Rebellion yang sengit mematahkan dan melumpuhkan apa-apa aktiviti onar Empire.

Manakala yang di bawah ni pulak apa itu Luke Filewalker plak:-


Hai, sah sah la sapa-sapa yang develop Avira ni kuat sangat tengok Star Wars sampai masa nak develop program ni pun termasuk pengaruh-pengaruh Star Wars. Jangan-jangan masa develop software ni, diaorang sambil tengok Star Wars kot...haha...

Ok...ok.....aku nak sambung baca buku...esok lak aku tulis....salam sejahtera... :-)

No comments:

Post a Comment